Få viden, insights og tips til din branding.

Visuel-identitet-og-hvad-der-goer-den-god

12-11-2020 — Branding / Visuel Identitet / Brandidentitet

Hvad er en visuel identitet og hvad gør den god?

Branding på din hjemmeside er ufattelig vigtigt! Den går hånd i hånd med din markedsføring – online og offline.

Kom-i-gang-med-de-sociale-medier-i-6-steps

23-12-2018 — Sociale medier / Strategi / Branding

Kom i gang med de sociale medier i 6 steps

Hvordan laver du en køreplan til din strategi for social medier? Vi skal her se på, hvordan man kan skabe originalt og relevant content til din målgruppe.

Sådan-finder-du-de-rigtige-farver-der-passer-til-dit-brand

15-12-2018 — Branding / Visuel Identitet / Brand Identitet

Sådan finder du de rigtige farver der passer til dit brand

Danske Bank, Nordea, Bank Nordic... Alle bruger blå som deres dominerende farve i deres farvepalette til at afspejle deres identitet og hvem de er.

7-essentielle-komponenter-til-en-staerk-branding-på-hjemmesiden-eksempler-1

14-03-2023 — Branding / Web

7 essentielle komponenter til brandingen på hjemmesiden + eksempler

På stående fod, kan du så nævne min. Ét brand eller en virksomhed med en stærk branding på deres hjemmeside? Uanset om du er, eller skal i gang med at bygge en ny hjemmeside til dit startup, eller redesigne en større hjemmeside, så har vi her samlet en guide til brandingen på hjemmesiden, og de essentielle komponenter til dig.

Brandfarver-i-visuelle-identitet

10-12-2020 — Branding / Visuel Identitet / Brandidentitet / Branddesign

Sådan vælger du farver til brandets visuelle identitet

Brandets farver en stor del af den visuelle identitet. De er med til at kommunikere hvem brandet er, og hvad det står for, og de bør bestemt ikke være valgt tilfældigt eller ud fra personlige præferencer. Få indblik i, hvordan du vælger de helt rigtige farver til dit brand. 

Visuel-identitet-og-hvad-der-goer-den-god

12-11-2020 — Branding / Visuel Identitet / Brandidentitet

Hvad er en visuel identitet og hvad gør den god?

Branding på din hjemmeside er ufattelig vigtigt! Den går hånd i hånd med din markedsføring – online og offline.

Hvad-er-et-kreativt-bureau

20-10-2020 — Kreativt Bureau

Hvad er et kreativt bureau, hvordan kan de hjælpe og hvordan du finder et der passer til din virksomhed?

At finde den rette partner til sin branding og markedsføring kan være svært og forvirrende. Der er mange forskellige slags bureauer derude, så hvordan ved du om du skal hyre et kreativt bureau, et digital bureau eller et reklame bureau og eller noget helt andet?

8-tips-til-din-brandingen-på-hjemmesiden

09-04-2020 — Branding / Web

8 tips til din brandingen på hjemmesiden

Branding på din hjemmeside er ufattelig vigtigt! Den går hånd i hånd med din markedsføring – online og offline.

digital-markedsfoering-anno-2020

10-11-2019 — Markedsføring

En guide til digital markedsføring anno 2020

Alle taler om digital markedsføring. Og mange gør noget ved det. Hvad med dig? Vi guider dig og giver et godt overblik over de digitale muligheder.

8-gode-grunde-til-at-investere-i-visuel-kommunikation

22-05-2019 — Branding / Grafisk design / Visuel kommunikation

8 gode grunde til at investere i visuel kommunikation

Hvad er visuel kommunikation? Og hvilken forskel kan det gøre for din virksomhed? Her får du 8 grunde til at investere i visuel kommunikation.

5-tendenser-til-din-marketingstrategi-2019

09-01-2019 — Markedsføring / Strategi

5 tendenser til din marketingstrategi 2019

En marketingstrategi skal sikre, at forbrugeren kender dig. Få vores 5 bud på hvilke markedsføringstiltag, du som brand skal holde et godt øje med i 2019.

Bliver-dit-brand-modtaget-som-du-oensker-det

28-12-2018 — Branding / Brand Positionering

Bliver dit brand modtaget som du ønsker det?

Du bør løbende teste, hvordan dit brand bliver opfattet på markedet. Det er ikke altid sådan, som du går og tror…

Skab-et-godt-indtryk-af-dit-brand-fra-start

19-11-2018 — Branding / Grafisk Design / Visuel Kommunikation

Skab et godt indtryk af dit brand fra start og re-lanceringen

Instagram måtte i maj 2016 køre damage control, da de valgte at skifte deres gamle logo ud. Men hvad kan du gøre for at forhindre en krise i forbindelse med lancering eller relancering af dit brand?

Kom-i-gang-med-de-sociale-medier-i-6-steps

23-12-2018 — Sociale medier / Strategi / Branding

Kom i gang med de sociale medier i 6 steps

Hvordan laver du en køreplan til din strategi for social medier? Vi skal her se på, hvordan man kan skabe originalt og relevant content til din målgruppe.

Lav-en-social-media-strategi-i-4-simple-steps

22-12-2018 — Sociale Medier / Strategi / Branding

Lav en social media strategi i 4 simple steps + templates til at lave den

De sociale medier er blevet en naturlig del af brandets touchpoints. De fleste virksomheder er at finde på Facebook, nogle er på LinkedIn og andre platforme.

8-steps-til-en-bulletproof-markedsfoeringsstrategi

21-12-2018 — Markedsføring / Strategi

8 steps til en bulletproof markedsføringsstrategi

Du er ved at søsætte eller relancere dit brand, og du er meget tæt på, men hvordan skal du lade folket vide, at du eksisterer. 

Brandingen-skal-online-på-din-hjemmeside

20-12-2018 — Branding / Markedsføring / Hjemmeside

Brandingen skal online på din hjemmeside

Vi har fået fuldstændig styr på vores brandidentitet og nu skal den så applikeres på vores kanaler hvor vi gerne vil ramme vores målgruppe og andre interessenter.

Få-styr-på-brandets-touchpoints

19-12-2018 — Branding / Web

Få styr på brandets touchpoints og skab den optimale kunderejse og -oplevelse

En brandoplevelse kan konstant forbedres og man skal gerne være på forkant. For at være det kræver det, at du forstår hvordan en kunde interagerer med din virksomhed på hver eneste touchpoint.

Brandbook

18-12-2018 — Branding / Grafisk Design / Strategi

Bogen der sikrer et ensartet brand på tværs af kanaler og platforme

En brand book beskriver, hvordan dit brand er, hvordan det skal bruges, med hvilke elementer og hvorfor.

Afspejler-dit-logo-din-virksomhed-og-brand

17-12-2018 — Branding / Hjemmeside

Afspejler dit logo din virksomhed og brand?

At skabe et logodesign handler om, at formidle virksomhedens formål og essens gennem et visuelt element der kommunikerer brandets personlighed — og man har kun et kort øjeblik til at gøre det.

4-steps-til-at-finde-brandets-typografi

16-12-2018 — Grafisk Design / Visuel Kommunikation / Brandidentitet / Typografi

4 steps til at finde brandets typografi

Typografi er i den grad en undervurderet ting hos mange virksomheder. Synd, for det er virkelig noget, der batter i den visuelle identitet.

Sådan-finder-du-de-rigtige-farver-der-passer-til-dit-brand

15-12-2018 — Branding / Visuel Identitet / Brand Identitet

Sådan finder du de rigtige farver der passer til dit brand

Danske Bank, Nordea, Bank Nordic... Alle bruger blå som deres dominerende farve i deres farvepalette til at afspejle deres identitet og hvem de er.

En-guide-til-at-finde-brandpersonlighed

14-12-2018 — Branding / Brand Identitet / Brandstrategi

En god brandidentitet har defineret brandets personlighed - en guide til hvordan du finder dit brands personlighed

At identificere og definere brandets personlighed er en vigtig del i branding. For selv hvis du ikke definerer den, vil den alligevel få en slags personlighed og ofte mange flere. Så det er bedst at tænke over det nu, så dit brand ikke får en personlighedsspaltning.

Skil-dig-ud-fra-konkurrenterne-med-en-brandstrategi

13-12-2018 — Branding / Brandstrategi / Konkurrentanalyse / Strategi

Lad brandstrategien fortælle hvordan du kan skille dig ud fra dine konkurrenter

Vi ser alt for ofte virksomheder, der ligner hinanden, gør som hinanden og næsten ikke er til at se forskel fra hinanden. Det handler om at skille sig ud fra sine konkurrenter og ikke ligne dem.

Hvad-er-en-brandidentitet

12-12-2018 — Brandidentitet

Hvad er en brandidentitet?

Hvornår har du sidst mødt en, som skillede sig ud fra mængden? Det er næsten med garanti noget helt bestemt, der fik denne person til at optage plads i din hukommelse.

Har-du-styr-på-brandets-kernefortaelling

11-12-2018 — Branding / Web

Har du styr på brandets kernefortælling?

Når man arbejder virksomhedens kernefortælling er det essentielt, at man har tænkt over dens identitet. Det er kun på den måde at vi kan sende de rigtige budskaber og signaler ud, som vi gerne vil have modtageren skal få.

Sådan-skaber-du-et-staerkt-brand-med-den-rette-brandstrategi

10-12-2018 — Brandstrategi / Branding / Brand Design

Sådan skaber du et stærkt brand med den rette brandstrategi

Hvordan laver man, vedligeholder og skaber man et stærkt brand? Det, at bygge et brand et et håndværk og en disciplin der kræver lidt kræfter og derfor er der mange fordele i at lægge en klar brand strategi.

Sådan-laver-du-en-konkurrentanalyse

09-12-2018 — Strategi / Konkurrentanalyse

Sådan laver du en konkurrentanalyse

En konkurrentanalyse er en process, hvor du kigger på hvad dine konkurrenter gør, hvor og hvordan, og tager det til evaluering.

Sådan-definerer-du-din-målgruppe-i-3-steps

08-12-2018 —  Brandstrategi / Målgruppeanalyse

Sådan definerer du din målgruppe i 3 steps

At lære og forstå de mennesker du gerne vil sælge til, og hvad de reelt set gerne vil have fra dig og dine konkurrenter i branchen er afgørende for at skabe et stærkt brand.

Sådan-finder-du-frem-til-brandets-interessenter

07-12-2018 — Branding / Brandstrategi

Sådan finder du frem til brandets interessenter

For at vi så kan udvikle en brandstrategi der spiller, er det vigtigt, at vi kender til de interessenter brandstrategien påvirker, så vi kan udvikle den bedst mulige af slagsen.

Hvad-står-dit-brand-for

06-12-2018 — Brandidentitet / Brandstrategi / Brandværdier

Hvad står dit brand for?

Hvis dine kunder blev spurgt om at beskrive dit brand i 2-3 sætninger, hvad ville de så sige? Hvad ville du gerne have dem til at sige om det?

Sådan-finder-du-frem-til-brandets-brandvaerdier

05-12-2018 — Branding / Brandstrategi

Sådan finder du frem til brandets brandværdier

Man bygger ikke bare et hus - det skal have et fundament. Og når vi snakker branding er dine brandværdier dit fundament. Dine brandværdier er virksomhedens kompas der peger mod succes.

Brandmål

04-12-2018 — Brandstrategi / Målsætning

Sådan sætter du mål for dit brand

At have klare mål for brandet hjælper med at guide hele teamet, ved at etablere let forståelige og målbare forventninger. De tvinger dig også til at tage de kritiske briller på og se, hvor du er, og hvor du har mulighed for at forbedre og udvikle dig.

4-metoder-til-at-analysere-brandets-brandimage

03-12-2018 — Branding / Brandimage / Brandstrategi / Brandidentitet

4 metoder til at analysere brandets brandimage

Research er en del af processen i forbindelse med udviklingen af et brand. Ved at bruge forskellige metoder, kan man få et bredt billede af, hvordan brandets image klare sig på markedet. Er dit brand sundt? Eller er den helt gal?

Smutvejene-til-et-staerkt-brand

02-12-2018 — Branding

Smutvejene til et stærkt brand

Branding er en ongoing affære. Det nytter ikke noget blot at få lavet et logo eller en hjemmeside. Det er ikke branding og det skaber ikke loyale kunder.

De-13-mest-almindelige-udfordringer-virksomheder-står-overfor-i-deres-branding

01-12-2018 — Branding

De 13 mest almindelige udfordringer virksomheder står overfor i deres branding

De fleste virksomheder vil altid have en ting eller to, som de gerne vil blive bedre til. De fleste virksomheder har også en eller flere udfordringer, som de gerne vil løse.

neuromarketing-ind-i-din-kunderejse

22-11-2018 — Markedsføring / Neuromarketing

Tænk neuromarketing ind i din kunderejse og se din omsætning stige

Det er lidt skræmmende, men ikke desto mindre fascinerende hvordan vores hjerner egentlig fungerer i en købssituation. Vi har endnu engang talt med neuromarketingseksperten Jesper Koch.

4-tips-til-at-styrke-virksomhedens-brandidentitet

08-11-2018 — Branding / Brandidentitet / Identitetsdesign

4 tips til at styrke virksomhedens brandidentitet

En stærk brandidentitet kan gøre underværker for enhver virksomhed, men at negligere den kan koste mere for dig, end du tror.

Hvad-er-neuromarketing-

24-10-2018 —  Markedsføring / Neuromarketing

Hvad er neuromarketing?

Er vi egentlig så rationelle, som vi gerne vil være? Vi tuner ind på neuromarketing og hvad begrebet betyder.

4-tips-til-virksomhedens-identitet-på-de-sociale-medier

09-10-2018 — Visuel Identitet / Sociale Medier / Brandidentitet

4 tips til virksomhedens identitet på de sociale medier

De sociale medier fantastisk måde at nå sine kunder på og det er vigtigere end nu, end det nogensinde har været. Så hvordan kan dit brand blive bemærket på de forskellige kanaler? Vi har 4 tips til dig.

Corporate-Communication

19-09-2018 — Corporate Communication / Kommunikation / Strategi

Corporate Communication — hvem, hvad, hvorfor?

Hvad er corporate communication? Hvordan skal man som virksomhed forankre det i organisationen?Vi har talt med en af landets førende eksperter indenfor emnet, Lars Sandstrøm.

Skab-en-effektiv-og-trovaerdig-kommunikation-med-storytelling-1

13-09-2018 — Branding / Brandstrategi

Skab en effektiv og troværdig kommunikation med storytelling

Har du nogensinde tænkt på, hvordan nogle virksomheder bare har success også selv om produktet måske ikke er unikt? Storytelling er svaret.

5-tips-til-branding-i-sommerferien

17-05-2018 — Branding / Markedsføring

5 tips til branding i sommerferien

Sommer er lig med ferie. Det er også lig med manglende opgaver for mange mindre virksomheder. Men brandet tager ikke på ferie bare fordi du gør. Få 5 tips til hvad du kan gøre med din branding hen over sommeren.

Interview-med-Johan-Bulow

14-05-2018 — Branding / Visuel Kommunikation

Derfor bør virksomheder investerer i branding - interview med Johan Bülow

Vi mødte Johan Bülow til en snak om Lakrids’ branding og visuelle kommunikation for at prøve at snævre os ind på hvilken ROI (Return on Investment), der er i branding.

Skiller-du-dig-ud-fra-konkurrenterne

06-05-2018 — Brandstrategi / Branding / Brandidentitet

Skiller du dig ud fra konkurrenterne?

Du er garanteret ligesom os på et rødt marked med en hullens masse konkurrenter. Du skal positionere dig og skille dig ud på et marked fyldt med konkurrenter, hvor du ved, at man kan tjene penge på services eller produkter, som mennesker rent faktisk bruger.

Forskellen-på-et-brand-en-identitet-og-et-logo

16-04-2018 — Branding / Brandidentitet / Logodesign

Forskellen på et brand, en identitet og et logo

Et brand, en identitet og et logo er vidt forskellige ting. Det kan være svært at skelne mellem, men her vil vi gøre et forsøg på at gøre det forståeligt for alle.

Lydbranding

10-04-2018 —  Neuromarketing / Branding / Brand Awareness / Markedsføring

Lydbranding øger brand awareness med 96%

Lyd er med til at skabe stemninger. I gyserfilm finder du sjældent en munter tone, men mere en rytme, der vidner om en snigende optakt til, at der skal ske noget, så vi bliver spændte og venter i spænding. Der er ingen tvivl om, at vores ører og følelser har et ubrydeligt stærkt bånd, men hvordan?

Synssansen-spiller-en-vaesentlig-rolle-i-branding

07-04-2018 — Neuromarketing / Branding / Brand Awareness / Markedsføring

Synssansen spiller en væsentlig rolle i branding

Vi husker det, som vi ser, 80% bedre. Hvis vi er blevet præsenteret for noget visuelt til et møde, så husker vi det 6 gange bedre og 3 dage efter, at vi gik derfra.

Vi-koeber-med-vores-sanser

05-04-2018 — Neuromarketing / Branding / Brand Awareness / Markedsføring

Vi køber med vores sanser

Vi mennesker har som bekendt 5 sanser: syns-, høre-, lugte-, smags- og følesansen. Alle er rettet mod vores omgivelser. De er afgørende for vores evne til opfatte, hvad der sker omkring os og ikke mindst; at hjælpe os med at træffe beslutninger.

3-misforståelser-om-branding

18-03-2018 — Branding / Web

De 3 misforståelser om branding

Et logo, hjemmesiden, Google ads, Facebook ads m.v. er IKKE branding. Der er mange misforståelser om hvad branding reelt set er. Få et indblik i hvad der er branding og hvad der ikke er.

Vi samarbejder med ambitiøse brands og mennesker. Lad os skabe noget stort sammen.

Ring til os
Besøg os i København

Nannasgade 28
2200 København N

Skriv til os