Få viden, insights og tips til din branding.
12-11-2020 — Branding / Visuel Identitet / Brandidentitet
Hvad er en visuel identitet og hvad gør den god?
Branding på din hjemmeside er ufattelig vigtigt! Den går hånd i hånd med din markedsføring – online og offline.
23-12-2018 — Sociale medier / Strategi / Branding
Kom i gang med de sociale medier i 6 steps
Hvordan laver du en køreplan til din strategi for social medier? Vi skal her se på, hvordan man kan skabe originalt og relevant content til din målgruppe.
15-12-2018 — Branding / Visuel Identitet / Brand Identitet
Sådan finder du de rigtige farver der passer til dit brand
Danske Bank, Nordea, Bank Nordic... Alle bruger blå som deres dominerende farve i deres farvepalette til at afspejle deres identitet og hvem de er.
14-03-2023 — Branding / Web
7 essentielle komponenter til brandingen på hjemmesiden + eksempler
På stående fod, kan du så nævne min. Ét brand eller en virksomhed med en stærk branding på deres hjemmeside? Uanset om du er, eller skal i gang med at bygge en ny hjemmeside til dit startup, eller redesigne en større hjemmeside, så har vi her samlet en guide til brandingen på hjemmesiden, og de essentielle komponenter til dig.
10-12-2020 — Branding / Visuel Identitet / Brandidentitet / Branddesign
Sådan vælger du farver til brandets visuelle identitet
Brandets farver en stor del af den visuelle identitet. De er med til at kommunikere hvem brandet er, og hvad det står for, og de bør bestemt ikke være valgt tilfældigt eller ud fra personlige præferencer. Få indblik i, hvordan du vælger de helt rigtige farver til dit brand.
12-11-2020 — Branding / Visuel Identitet / Brandidentitet
Hvad er en visuel identitet og hvad gør den god?
Branding på din hjemmeside er ufattelig vigtigt! Den går hånd i hånd med din markedsføring – online og offline.
20-10-2020 — Kreativt Bureau
Hvad er et kreativt bureau, hvordan kan de hjælpe og hvordan du finder et der passer til din virksomhed?
At finde den rette partner til sin branding og markedsføring kan være svært og forvirrende. Der er mange forskellige slags bureauer derude, så hvordan ved du om du skal hyre et kreativt bureau, et digital bureau eller et reklame bureau og eller noget helt andet?
09-04-2020 — Branding / Web
8 tips til din brandingen på hjemmesiden
Branding på din hjemmeside er ufattelig vigtigt! Den går hånd i hånd med din markedsføring – online og offline.
10-11-2019 — Markedsføring
En guide til digital markedsføring anno 2020
Alle taler om digital markedsføring. Og mange gør noget ved det. Hvad med dig? Vi guider dig og giver et godt overblik over de digitale muligheder.
22-05-2019 — Branding / Grafisk design / Visuel kommunikation
8 gode grunde til at investere i visuel kommunikation
Hvad er visuel kommunikation? Og hvilken forskel kan det gøre for din virksomhed? Her får du 8 grunde til at investere i visuel kommunikation.
09-01-2019 — Markedsføring / Strategi
5 tendenser til din marketingstrategi 2019
En marketingstrategi skal sikre, at forbrugeren kender dig. Få vores 5 bud på hvilke markedsføringstiltag, du som brand skal holde et godt øje med i 2019.
28-12-2018 — Branding / Brand Positionering
Bliver dit brand modtaget som du ønsker det?
Du bør løbende teste, hvordan dit brand bliver opfattet på markedet. Det er ikke altid sådan, som du går og tror…
19-11-2018 — Branding / Grafisk Design / Visuel Kommunikation
Skab et godt indtryk af dit brand fra start og re-lanceringen
Instagram måtte i maj 2016 køre damage control, da de valgte at skifte deres gamle logo ud. Men hvad kan du gøre for at forhindre en krise i forbindelse med lancering eller relancering af dit brand?
23-12-2018 — Sociale medier / Strategi / Branding
Kom i gang med de sociale medier i 6 steps
Hvordan laver du en køreplan til din strategi for social medier? Vi skal her se på, hvordan man kan skabe originalt og relevant content til din målgruppe.
22-12-2018 — Sociale Medier / Strategi / Branding
Lav en social media strategi i 4 simple steps + templates til at lave den
De sociale medier er blevet en naturlig del af brandets touchpoints. De fleste virksomheder er at finde på Facebook, nogle er på LinkedIn og andre platforme.
21-12-2018 — Markedsføring / Strategi
8 steps til en bulletproof markedsføringsstrategi
Du er ved at søsætte eller relancere dit brand, og du er meget tæt på, men hvordan skal du lade folket vide, at du eksisterer.
20-12-2018 — Branding / Markedsføring / Hjemmeside
Brandingen skal online på din hjemmeside
Vi har fået fuldstændig styr på vores brandidentitet og nu skal den så applikeres på vores kanaler hvor vi gerne vil ramme vores målgruppe og andre interessenter.
19-12-2018 — Branding / Web
Få styr på brandets touchpoints og skab den optimale kunderejse og -oplevelse
En brandoplevelse kan konstant forbedres og man skal gerne være på forkant. For at være det kræver det, at du forstår hvordan en kunde interagerer med din virksomhed på hver eneste touchpoint.
18-12-2018 — Branding / Grafisk Design / Strategi
Bogen der sikrer et ensartet brand på tværs af kanaler og platforme
En brand book beskriver, hvordan dit brand er, hvordan det skal bruges, med hvilke elementer og hvorfor.
17-12-2018 — Branding / Hjemmeside
Afspejler dit logo din virksomhed og brand?
At skabe et logodesign handler om, at formidle virksomhedens formål og essens gennem et visuelt element der kommunikerer brandets personlighed — og man har kun et kort øjeblik til at gøre det.
16-12-2018 — Grafisk Design / Visuel Kommunikation / Brandidentitet / Typografi
4 steps til at finde brandets typografi
Typografi er i den grad en undervurderet ting hos mange virksomheder. Synd, for det er virkelig noget, der batter i den visuelle identitet.
15-12-2018 — Branding / Visuel Identitet / Brand Identitet
Sådan finder du de rigtige farver der passer til dit brand
Danske Bank, Nordea, Bank Nordic... Alle bruger blå som deres dominerende farve i deres farvepalette til at afspejle deres identitet og hvem de er.
14-12-2018 — Branding / Brand Identitet / Brandstrategi
En god brandidentitet har defineret brandets personlighed - en guide til hvordan du finder dit brands personlighed
At identificere og definere brandets personlighed er en vigtig del i branding. For selv hvis du ikke definerer den, vil den alligevel få en slags personlighed og ofte mange flere. Så det er bedst at tænke over det nu, så dit brand ikke får en personlighedsspaltning.
13-12-2018 — Branding / Brandstrategi / Konkurrentanalyse / Strategi
Lad brandstrategien fortælle hvordan du kan skille dig ud fra dine konkurrenter
Vi ser alt for ofte virksomheder, der ligner hinanden, gør som hinanden og næsten ikke er til at se forskel fra hinanden. Det handler om at skille sig ud fra sine konkurrenter og ikke ligne dem.
12-12-2018 — Brandidentitet
Hvad er en brandidentitet?
Hvornår har du sidst mødt en, som skillede sig ud fra mængden? Det er næsten med garanti noget helt bestemt, der fik denne person til at optage plads i din hukommelse.
11-12-2018 — Branding / Web
Har du styr på brandets kernefortælling?
Når man arbejder virksomhedens kernefortælling er det essentielt, at man har tænkt over dens identitet. Det er kun på den måde at vi kan sende de rigtige budskaber og signaler ud, som vi gerne vil have modtageren skal få.
10-12-2018 — Brandstrategi / Branding / Brand Design
Sådan skaber du et stærkt brand med den rette brandstrategi
Hvordan laver man, vedligeholder og skaber man et stærkt brand? Det, at bygge et brand et et håndværk og en disciplin der kræver lidt kræfter og derfor er der mange fordele i at lægge en klar brand strategi.
09-12-2018 — Strategi / Konkurrentanalyse
Sådan laver du en konkurrentanalyse
En konkurrentanalyse er en process, hvor du kigger på hvad dine konkurrenter gør, hvor og hvordan, og tager det til evaluering.
08-12-2018 — Brandstrategi / Målgruppeanalyse
Sådan definerer du din målgruppe i 3 steps
At lære og forstå de mennesker du gerne vil sælge til, og hvad de reelt set gerne vil have fra dig og dine konkurrenter i branchen er afgørende for at skabe et stærkt brand.
07-12-2018 — Branding / Brandstrategi
Sådan finder du frem til brandets interessenter
For at vi så kan udvikle en brandstrategi der spiller, er det vigtigt, at vi kender til de interessenter brandstrategien påvirker, så vi kan udvikle den bedst mulige af slagsen.
06-12-2018 — Brandidentitet / Brandstrategi / Brandværdier
Hvad står dit brand for?
Hvis dine kunder blev spurgt om at beskrive dit brand i 2-3 sætninger, hvad ville de så sige? Hvad ville du gerne have dem til at sige om det?
05-12-2018 — Branding / Brandstrategi
Sådan finder du frem til brandets brandværdier
Man bygger ikke bare et hus - det skal have et fundament. Og når vi snakker branding er dine brandværdier dit fundament. Dine brandværdier er virksomhedens kompas der peger mod succes.
04-12-2018 — Brandstrategi / Målsætning
Sådan sætter du mål for dit brand
At have klare mål for brandet hjælper med at guide hele teamet, ved at etablere let forståelige og målbare forventninger. De tvinger dig også til at tage de kritiske briller på og se, hvor du er, og hvor du har mulighed for at forbedre og udvikle dig.
03-12-2018 — Branding / Brandimage / Brandstrategi / Brandidentitet
4 metoder til at analysere brandets brandimage
Research er en del af processen i forbindelse med udviklingen af et brand. Ved at bruge forskellige metoder, kan man få et bredt billede af, hvordan brandets image klare sig på markedet. Er dit brand sundt? Eller er den helt gal?
02-12-2018 — Branding
Smutvejene til et stærkt brand
Branding er en ongoing affære. Det nytter ikke noget blot at få lavet et logo eller en hjemmeside. Det er ikke branding og det skaber ikke loyale kunder.
01-12-2018 — Branding
De 13 mest almindelige udfordringer virksomheder står overfor i deres branding
De fleste virksomheder vil altid have en ting eller to, som de gerne vil blive bedre til. De fleste virksomheder har også en eller flere udfordringer, som de gerne vil løse.
22-11-2018 — Markedsføring / Neuromarketing
Tænk neuromarketing ind i din kunderejse og se din omsætning stige
Det er lidt skræmmende, men ikke desto mindre fascinerende hvordan vores hjerner egentlig fungerer i en købssituation. Vi har endnu engang talt med neuromarketingseksperten Jesper Koch.
08-11-2018 — Branding / Brandidentitet / Identitetsdesign
4 tips til at styrke virksomhedens brandidentitet
En stærk brandidentitet kan gøre underværker for enhver virksomhed, men at negligere den kan koste mere for dig, end du tror.
24-10-2018 — Markedsføring / Neuromarketing
Hvad er neuromarketing?
Er vi egentlig så rationelle, som vi gerne vil være? Vi tuner ind på neuromarketing og hvad begrebet betyder.
09-10-2018 — Visuel Identitet / Sociale Medier / Brandidentitet
4 tips til virksomhedens identitet på de sociale medier
De sociale medier fantastisk måde at nå sine kunder på og det er vigtigere end nu, end det nogensinde har været. Så hvordan kan dit brand blive bemærket på de forskellige kanaler? Vi har 4 tips til dig.
19-09-2018 — Corporate Communication / Kommunikation / Strategi
Corporate Communication — hvem, hvad, hvorfor?
Hvad er corporate communication? Hvordan skal man som virksomhed forankre det i organisationen?Vi har talt med en af landets førende eksperter indenfor emnet, Lars Sandstrøm.
13-09-2018 — Branding / Brandstrategi
Skab en effektiv og troværdig kommunikation med storytelling
Har du nogensinde tænkt på, hvordan nogle virksomheder bare har success også selv om produktet måske ikke er unikt? Storytelling er svaret.
17-05-2018 — Branding / Markedsføring
5 tips til branding i sommerferien
Sommer er lig med ferie. Det er også lig med manglende opgaver for mange mindre virksomheder. Men brandet tager ikke på ferie bare fordi du gør. Få 5 tips til hvad du kan gøre med din branding hen over sommeren.
14-05-2018 — Branding / Visuel Kommunikation
Derfor bør virksomheder investerer i branding - interview med Johan Bülow
Vi mødte Johan Bülow til en snak om Lakrids’ branding og visuelle kommunikation for at prøve at snævre os ind på hvilken ROI (Return on Investment), der er i branding.
06-05-2018 — Brandstrategi / Branding / Brandidentitet
Skiller du dig ud fra konkurrenterne?
Du er garanteret ligesom os på et rødt marked med en hullens masse konkurrenter. Du skal positionere dig og skille dig ud på et marked fyldt med konkurrenter, hvor du ved, at man kan tjene penge på services eller produkter, som mennesker rent faktisk bruger.
16-04-2018 — Branding / Brandidentitet / Logodesign
Forskellen på et brand, en identitet og et logo
Et brand, en identitet og et logo er vidt forskellige ting. Det kan være svært at skelne mellem, men her vil vi gøre et forsøg på at gøre det forståeligt for alle.
10-04-2018 — Neuromarketing / Branding / Brand Awareness / Markedsføring
Lydbranding øger brand awareness med 96%
Lyd er med til at skabe stemninger. I gyserfilm finder du sjældent en munter tone, men mere en rytme, der vidner om en snigende optakt til, at der skal ske noget, så vi bliver spændte og venter i spænding. Der er ingen tvivl om, at vores ører og følelser har et ubrydeligt stærkt bånd, men hvordan?
07-04-2018 — Neuromarketing / Branding / Brand Awareness / Markedsføring
Synssansen spiller en væsentlig rolle i branding
Vi husker det, som vi ser, 80% bedre. Hvis vi er blevet præsenteret for noget visuelt til et møde, så husker vi det 6 gange bedre og 3 dage efter, at vi gik derfra.
05-04-2018 — Neuromarketing / Branding / Brand Awareness / Markedsføring
Vi køber med vores sanser
Vi mennesker har som bekendt 5 sanser: syns-, høre-, lugte-, smags- og følesansen. Alle er rettet mod vores omgivelser. De er afgørende for vores evne til opfatte, hvad der sker omkring os og ikke mindst; at hjælpe os med at træffe beslutninger.
18-03-2018 — Branding / Web
De 3 misforståelser om branding
Et logo, hjemmesiden, Google ads, Facebook ads m.v. er IKKE branding. Der er mange misforståelser om hvad branding reelt set er. Få et indblik i hvad der er branding og hvad der ikke er.
Nannasgade 28
2200 København N