Tips, insights og tricks? Vores blog boomer af viden indenfor branding og design.

Bloggen

Vi deler flittigt ud af den viden vi har tilegnet os gennem årene. Den viden omfatter blandt andet psykologi indenfor branding, design af brands og visuelle identiteter, strategier og meget mere. God læselyst!

Branding / visuel identitet / brandidentitet

12-11-2020

Branding på din hjemmeside er ufattelig vigtigt! Den går hånd i hånd med din markedsføring – online og offline.

Hvad-er-en-visuel-identitet-forside

Kreativt bureau

20-10-2020

A finde den rette partner til sin branding og markedsføring kan være svært og forvirrende. Der er mange forskellige slags bureauer derude, så hvordan ved du om du skal hyre et kreativt bureau, et digital bureau eller et reklame bureau og eller noget helt andet?

Hvad-er-et-kreativt-bureau-forside

Branding / web

09-04-2020

Branding på din hjemmeside er ufattelig vigtigt! Den går hånd i hånd med din markedsføring – online og offline.

tips-til-branding-på-hjemmesiden-2

Markedsføring

19-11-2019

Alle taler om digital markedsføring. Og mange gør noget ved det. Hvad med dig? Vi guider dig og giver et godt overblik over de digitale muligheder.

Digital-markedsfoering-2020-2

Grafisk design / visuel kommunikation

22-05-2019

Hvad er visuel kommunikation? Og hvilken forskel kan det gøre for din virksomhed? Her får du 8 grunde til at investere i visuel kommunikation.

8-grunde-til-at-investere-i-visuel-kommunikation-2

Markedsføring / strategi

09-01-2019

En marketingstrategi skal sikre, at forbrugeren kender dig. Få vores 5 bud på hvilke markedsføringstiltag, du som brand skal holde et godt øje med i 2019.

marketingtrends-2019-2

Branding / Brand positionering

28-12-2018

Du bør løbende teste, hvordan dit brand bliver opfattet på markedet. Det er ikke altid sådan, som du går og tror…

Bliver-dit-brand-modtaget-som-du-oensker-det-2-1

Branding / grafisk design / visuel kommunikation

19-11-2019

Instagram måtte i maj 2016 køre damage control, da de valgte at skifte deres gamle logo ud. Men hvad kan du gøre for at forhindre en krise i forbindelse med lancering eller relancering af dit brand?

Brandlancering-og-relancering

Sociale medier / strategi / branding

23-12-2018

Hvordan laver du en køreplan til din strategi for social medier? Vi skal her se på, hvordan man kan skabe originalt og relevant content til din målgruppe.

kom-i-gang-med-de-sociale-media-i-6-steps-2

Sociale medier / strategi / branding

22-12-2018

De sociale medier er blevet en naturlig del af brandets touchpoints. De fleste virksomheder er at finde på Facebook, nogle er på LinkedIn og andre platforme.

Lav-en-SoMe-strategi-i-4-steps-2

Markedsføring / strategi

21-12-2018

Du er ved at søsætte eller relancere dit brand, og du er meget tæt på, men hvordan skal du lade folket vide, at du eksisterer.

8-steps-til-en-bulletproof-markedsfoeringsstrategi-2-1

Branding / markedsføring / hjemmeside

20-12-2018

Vi har fået fuldstændig styr på vores brandidentitet og nu skal den så applikeres på vores kanaler hvor vi gerne vil ramme vores målgruppe og andre interessenter.

branding-på-hjemmesiden-2

Branding / web

19-12-2018

En brandoplevelse kan konstant forbedres og man skal gerne være på forkant. For at være det kræver det, at du forstår hvordan en kunde interagerer med din virksomhed på hver eneste touchpoint.

Få-styr-på-brandets-touchpoints-og-skab-den-optimale-kunderejse-og-oplevelse-2-1

Branding / grafisk design / strategi

18-12-2018

En brand book beskriver, hvordan dit brand er, hvordan det skal bruges, med hvilke elementer og hvorfor.

en-brandbook2

Branding / web

17-12-2018

At skabe et logodesign handler om, at formidle virksomhedens formål og essens gennem et visuelt element der kommunikerer brandets personlighed — og man har kun et kort øjeblik til at gøre det.

afspejler-dit-logo-dit-brand-2

Grafisk design / visuel kommunikation / brandidentitet / typografi

16-12-2018

Typografi er i den grad en undervurderet ting hos mange virksomheder. Synd, for det er virkelig noget, der batter i den visuelle identitet.

4-steps-til-at-finde-brandets-typografi-2-1

Branding / visuel identitet / brand identitet

15-15-2018

Danske Bank, Nordea, Bank Nordic... Alle bruger blå som deres dominerende farve i deres farvepalette til at afspejle deres identitet og hvem de er.

Brandfarver-1-1

Branding / brandidentitet / brandstrategi

14-12-2018

At identificere og definere brandets personlighed er en vigtig del i branding. For selv hvis du ikke definerer den, vil den alligevel få en slags personlighed og ofte mange flere. Så det er bedst at tænke over det nu, så dit brand ikke får en personlighedsspaltning.

Brandpersonlighed-2-1

Branding / brandstrategi / konkurrentanalyse / strategi

13-12-2018

Vi ser alt for ofte virksomheder, der ligner hinanden, gør som hinanden og næsten ikke er til at se forskel fra hinanden. Det handler om at skille sig ud fra sine konkurrenter og ikke ligne dem.

Skil-dig-ud-2

Brandidentitet

12-12-2018

Hvornår har du sidst mødt en, som skillede sig ud fra mængden? Det er næsten med garanti noget helt bestemt, der fik denne person til at optage plads i din hukommelse.

Hvad-er-en-brandidentitet-2-1

Branding / web

11-12-2018

Når man arbejder virksomhedens kernefortælling er det essentielt, at man har tænkt over dens identitet. Det er kun på den måde at vi kan sende de rigtige budskaber og signaler ud, som vi gerne vil have modtageren skal få.

kernefortaelling-2

Brandstrategi / branding / brand design

10-12-2018

Hvordan laver man, vedligeholder og skaber man et stærkt brand? Det, at bygge et brand et et håndværk og en disciplin der kræver lidt kræfter og derfor er der mange fordele i at lægge en klar brand strategi.

Sådan-skaber-du-et-staerkt-brand-med-den-rette-brandstrategi-2-1

Strategi / konkurrentanalyse

09-12-2018

En konkurrentanalyse er en process, hvor du kigger på hvad dine konkurrenter gør, hvor og hvordan, og tager det til evaluering.

Sådan-laver-du-en-konkurrentanalyse-1

Brandstrategi / målgruppeanalyse

08-12-2018

At lære og forstå de mennesker du gerne vil sælge til, og hvad de reelt set gerne vil have fra dig og dine konkurrenter i branchen er afgørende for at skabe et stærkt brand.

Sådan-definerere-du-din-målgruppe-i-3-steps-2

Branding / brandstrategi

07-12-2018

For at vi så kan udvikle en brandstrategi der spiller, er det vigtigt, at vi kender til de interessenter brandstrategien påvirker, så vi kan udvikle den bedst mulige af slagsen.

Sådan-finder-du-frem-til-virksomhedens-interessenter-2

Brandstrategi / brandværdier

06-12-2018

Hvis dine kunder blev spurgt om at beskrive dit brand i 2-3 sætninger, hvad ville de så sige? Hvad ville du gerne have dem til at sige om det?

Hvad-står-dit-brand-for-2

Branding / brandstrategi

05-12-2018

Man bygger ikke bare et hus - det skal have et fundament. Og når vi snakker branding er dine brandværdier dit fundament. Dine brandværdier er virksomhedens kompas der peger mod succes.

Sådan-finder-du-frem-til-brandets-vaerdier-2

Brandstrategi / målsætning

04-12-2018

At have klare mål for brandet hjælper med at guide hele teamet, ved at etablere let forståelige og målbare forventninger. De tvinger dig også til at tage de kritiske briller på og se, hvor du er, og hvor du har mulighed for at forbedre og udvikle dig.

Sådan-saetter-du-mål-for-dit-brand-2

Branding / brandimage / brandstrategi

03-12-2018

Research er en del af processen i forbindelse med udviklingen af et brand. Ved at bruge forskellige metoder, kan man få et bredt billede af, hvordan brandets image klare sig på markedet. Er dit brand sundt? Eller er den helt gal?

Brandimage-2

Branding

02-12-2018

Branding er en ongoing affære. Det nytter ikke noget blot at få lavet et logo eller en hjemmeside. Det er ikke branding og det skaber ikke loyale kunder.

Smutvejene-til-et-staerkt-brand-2

Branding

01-12-2018

De fleste virksomheder vil altid have en ting eller to, som de gerne vil blive bedre til. De fleste virksomheder har også en eller flere udfordringer, som de gerne vil løse.

13-udfordringer-indenfor-branding-2

Markedsføring / Neuromarketing

22-11-2018

Det er lidt skræmmende, men ikke desto mindre fascinerende hvordan vores hjerner egentlig fungerer i en købssituation. Vi har endnu engang talt med neuromarketingseksperten Jesper Koch.

Taenk-neuromarketing-ind-i-din-kunderejse-1

Branding / brandidentitet / identitetsdesign

08-11-2018

En stærk brandidentitet kan gøre underværker for enhver virksomhed, men at negligere den kan koste mere for dig, end du tror.

4-tips-til-at-styrke-virksomhedens-brandidentitet-2-1

Markedsføring / neuromarketing

24-10-2018

Er vi egentlig så rationelle, som vi gerne vil være? Vi tuner ind på neuromarketing og hvad begrebet betyder

hvad-er-neuromarketing-1

Visuel identitet / sociale medier / brandidentitet

09-10-2018

De sociale medier fantastisk måde at nå sine kunder på og det er vigtigere end nu, end det nogensinde har været. Så hvordan kan dit brand blive bemærket på de forskellige kanaler? Vi har 4 tips til dig.

4-tips-til-identitet-på-de-sociale-medier-2

Corporate Communication / kommunikation / strategi

19-09-2018

Hvad er corporate communication? Hvordan skal man som virksomhed forankre det i organisationen?Vi har talt med en af landets førende eksperter indenfor emnet, Lars Sandstrøm.

corporate-communication-2

Branding / brandstrategi

13-09-2018

Har du nogensinde tænkt på, hvordan nogle virksomheder bare har success også selv om produktet måske ikke er unikt? Storytelling er svaret.

storytelling-2

Branding / markedsføring

17-05-2018

Sommer er lig med ferie. Det er også lig med manglende opgaver for mange mindre virksomheder. Men brandet tager ikke på ferie bare fordi du gør. Få 5 tips til hvad du kan gøre med din branding hen over sommeren.

5-tips-til-brandingen-over-sommeren-2

Branding / visuel kommunikation

14-05-2018

Vi mødte Johan Bülow til en snak om Lakrids’ branding og visuelle kommunikation for at prøve at snævre os ind på hvilken ROI (Return on Investment), der er i branding.

Derfor-skal-virksomheder-investere-i-branding-2-1

Brandstrategi / branding / brandidentitet

06-05-2018

Du er garanteret ligesom os på et rødt marked med en hullens masse konkurrenter. Du skal positionere dig og skille dig ud på et marked fyldt med konkurrenter, hvor du ved, at man kan tjene penge på services eller produkter, som mennesker rent faktisk bruger.

skiller-virksomheden-sig-ud-fra-konkurrenterne-1

Branding / brandidentitet / logodesign

16-04-2018

Et brand, en identitet og et logo er vidt forskellige ting. Det kan være svært at skelne mellem, men her vil vi gøre et forsøg på at gøre det forståeligt for alle.

Forskellen-på-et-brand-identitet-og-logo-1-1

Neuromarketing / branding / brand awareness / markedsføring

10-04-2018

Lyd er med til at skabe stemninger. I gyserfilm finder du sjældent en munter tone, men mere en rytme, der vidner om en snigende optakt til, at der skal ske noget, så vi bliver spændte og venter i spænding. Der er ingen tvivl om, at vores ører og følelser har et ubrydeligt stærkt bånd, men hvordan?

lydbranding-3-1

Neuromarketing / branding / brand awareness / markedsføring

07-04-2018

Vi husker det, som vi ser, 80% bedre. Hvis vi er blevet præsenteret for noget visuelt til et møde, så husker vi det 6 gange bedre og 3 dage efter, at vi gik derfra.

synssansen-og-branding-1-1

Neuromarketing / branding / brand awareness / markedsføring

05-04-2018

Vi mennesker har som bekendt 5 sanser: syns-, høre-, lugte-, smags- og følesansen. Alle er rettet mod vores omgivelser. De er afgørende for vores evne til opfatte, hvad der sker omkring os og ikke mindst; at hjælpe os med at træffe beslutninger. 

Sanser-i-markedsfoering-1-1

Branding / web

18-03-2018

Et logo, hjemmesiden, Google ads, Facebook ads m.v. er IKKE branding. Der er mange misforståelser om hvad branding reelt set er. Få et indblik i hvad der er branding og hvad der ikke er.

3-misforståelser-om-branding-2-2

Vi samarbejder med ambitiøse brands og mennesker. Lad os skabe noget stort sammen.

Ring til os
Besøg os i København

Nannasgade 28
2200 København N

Skriv til os