Stories-midlertidig
4-tips-til-din-brandidentitet-800×600

4 tips til at styrke virksomhedens brandidentitet

Når du overvejer virksomhedens strategier og brand position er det vigtigt ikke at tage fordelene ved at skabe en stærk brandidentitet og pleje den, for givet. En stærk brandidentitet kan nemlig gøre underværker for enhver virksomhed og at negligerer den kan koste mere for dig end du tror.

Third-Dot-talks, neuromarketing med jesper koch

Neuromarketing — hvordan er det lige...?

Er vi så rationelle som vi går og tror? Hvad er det der påvirker os til at købe et bestemt brand frem for et andet? Og er det noget vi som virksomhed kan påvirke?

Vi har i Third Dot Talks talt med Neuromarketingseksperten Jesper Koch, om hvordan hjernen egentlig køber produkter og services.

Identitet-på-SoMe

4 tips til virksomhedens identitet på de sociale medier

Mange virksomhed har en drøm om at være på de sociale medier og gøre det godt. Om formålet så er social selling, content marketing eller kundeservice så er sociale medier en fantastisk måde at nå sine kunder på og bygge sit brand, og identiteten på de sociale medier er vigtigere end nogensinde.

Third-Dot-talks,-Lars

Corporate Communication — hvem, hvad, hvorfor?

Hvad er corporate communication og hvordan skal man som virksomhed forankrer det igennem hele organisationen?

 Vi har taget emnet op i Sæsonens første Third Dot Talks og taler med en af landets førende eksperter indenfor emnet.

storytelling

Storytelling er vejen til succes

Har du nogensinde tænkt på hvordan nogle virksomheder bare har success også selv produktet måske ikke er unikt? Det har jeg. Mere end en gang. Arbejder du også dag og nat og skraver dig i hovedbunden og stiller dig selv det magiske spørgsmål: Hvordan bliver min virksomhed succesfuld? Svaret er storytelling.

xGeneral_ABCD_jar_small.6767c6.jpg.pagespeed.ic.ptTzCPQ44n

Hvorfor skal man investerer i branding?

Man ved når et brand bare kan deres shit! Et af de brands der virkelig formår at skille sig ud er Lakrids by Johan Bülow. Et brand som i den grad kender deres kernefortælling, deres DNA og ikke mindst deres målgruppe. Men hvilken ROI kan man forvente ved at investere i branding?

Summer

5 tips til din branding over sommeren

Her i sommeren har du faktisk utrolig gode muligheder for at få en helt unik position hos dine kunder hvis du vel og mærke tager dig tid til det. På de sociale medier er der ikke mange der er ligeså aktive som normalt, hvorfor du har bedre muligheder for at sikrer, at blive set og hørt. What's not to like

Skil-dig-ud

Skiller du dig ud?

Du er garanteret ligesom mig på et rødt marked med en fandens masse konkurrenter. Oh yes... Det er dejligt :) Men frygt ej...

Som Toke Kruse ville sige: "Et rødt marked betyder bare at der er penge, og det er der man skal positionerer sig".

brand-identitet-logo

Forskellen på brand, identitet og logo

Jeg oplever tit, at blive spurgt om hvad forskellen på en identitet og et logo er. Jeg oplever endnu oftere at mange har svært ved at forstå hvad branding er. Det kan være svært at skelne mellem brand, identitet og logo, men jeg vil gøre et forsøg på min mission om at gøre faget forståeligt for alle.

3 misforstaaelser om branding

De 3 misforståelser om branding

Du har en forretning og du er SÅ klar til at skyde gang i brandingen online. Jeg oplever tit at folk spørg om hvordan man skal starte med branding og hvad der skal til.

Jeg har gennem årene lagt mærke til, at mange tror branding omhandler følgende:

Sound

Lyd øger din brand awareness med 96%

Mor og far fortæller historier og synger sange og du er stadig inde i maven, men du kan høre det. Høresansen er nemlig den sans der bliver udviklet først hos os mennesker. Vi kigger på lydbranding og dens effekt på brandet.

Sight

Synssansen spiller en væsentlig rolle i branding

Vi husker det vi ser 80% bedre. Visuel kommunikation og design kan derfor i den grad skabe en betydeligt fordel for et produkt eller service.

Synssansen kan noget helt specielt! Den får os til at føle en hulens masse og jeg vil i dette indlæg komme mere ind på hvordan, hvad og hvorfor.

Vi-køber-med-vores-sanser

Vi køber med vores sanser

Vi mennesker har som bekendt 5 sanser: syns-, høre-, lugte-, smags- og følesansen. Alle rettet mod vores omgivelser. De er afgørende for vores evne til at færdes i verdenen og opfatte hvad der sker omkring os og ikke mindst, så hjælper de os med at træffe beslutninger. 

I don't wanna close my eyes. I don't wanna fall asleep...

Sign up for the epic and absolutely not spammy newsletter.